Despre review-uri și importanța feedback-ului

review

În timpul liceului și al facultății nu am călătorit foarte mult. De fapt singura țară în care am pășit a fost Belgia și asta doar pentru că făceam voluntariat în cadrul unei ONG, însă câțiva ani mai târziu tind să cred că am recuperat din plin la capitolul ăsta.

Pe vremea aia călătoriile nu au fost niciodată o prioritate sau ceva ce trebuia să fac neapărat și asta probabil pentru că nici părinții mei nu au avut concedii de odihnă în care să plece pe undeva. Au preferat să muncească chiar și în timpul liber, dar articolul ăsta nu-i despre muncă și ce să faci în vacanțe, ci despre faptul că de fiecare dată când plec în vacanță citesc și mă documentez despre locurile pe care le vizitez.

Cel mai des mă uit pe TripAdvisor și pe Google Local Guides pentru a citi ce ce păreri au avut alți oameni care au vizitat diverse obiective turistice, cum a fost șederea la un anumit hotel sau chiar dacă le-a plăcut mâncarea de la restaurant. Probabil mulți oameni procedează fix la fel și se orientează în funcție de experiențele și review-urile altora, iar ăsta nu poate fi decât un lucru bun.

Pe lângă cele de mai sus o altă sursă de informare rămân întotdeauna blogurile, unde mă informez despre ce aș putea face sau ce ar putea să-mi placă și mai puțin despre calitatea serviciilor. D-asta tot scriu și eu despre locurile în care merg. Pentru că la un moment dat informațiile pe care le transmit vor ajunge la cineva și îi vor fi de folos.

Vara asta am avut două experiențe super aiurea cu două localuri din Târgu Neamț, unde dacă ne-am fi uitat pe unul dintre site-urile de mai sus probabil nu am fi ales să mergem acolo. La primul am debarasat singuri masa și ne-am luat meniuri tot singuri, dar după 20 de minute n-a venit niciun ospătar să ne servească, așa că am plecat.

La al doilea mâncarea a fost super proastă și rece, iar ospătarii fără niciun pic de bun simț. Ba mai târziu am observat că lângă masa noastră era chiar și-un rahat de câine pe care nu l-a strâns nimeni nici măcar după ce am spus personalului de acolo despre asta.

Dacă știam dinainte cum se prezintă situația, sigur n-am mai fi mers acolo și ne-am fi mulțumit cu o șaorma de la colțul străzii fără a ne mai stresa și fără a ne urî singuri pentru alegerea proastă pe care am putut s-o facem. Sau poate e vorba că noi, românii, nu știm să facem turism, însă n-ar fi chiar adevărat 100% pentru c-am avut parte de experiențe frumoase și la noi.

La polul opus se află amintirile legate de restaurantele din Croația unde am mers doar datorită feedback-ului lăsat de turiști și de unde am plecat întotdeauna lingându-ne pe degete de bună ce-a fost mâncarea. Localurile erau pline mereu și probabil profitul era pe măsură. După ce am plecat am scris și eu câteva rânduri și am pus câteva poze pe Google Local Guides pentru ca alți oameni să aibă o experiență faină.

Mi se pare că dacă un restaurant sau un hotel oferă servicii de calitate, automat ar trebui să fie vizitat de cât mai mulți turiști și să facă profit, pe când unul care nu se adaptează la cerințele oaspeților ar trebui să nu câștige atât de mult. Tocmai din aceste considerente am început să las cât mai multe review-uri pe Google Local Guides la locațiile pe care le vizitez.

Mă gândesc că review-urile sunt utile atât pentru turiști, cât și oamenii care se ocupă de locațiile respective. Astfel își pot îmbunătăți serviciile și pot oferi clienților experiențe mult mai frumoase, deci e o situație win-win.  Practic, feedback-ul lăsat ne noi ajută la customer satisfaction. 

Continuă discuția mai jos:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.