Impresii din Berlin

Sfârșitul lui ianuarie m-a prins oarecum pe nepregătite, adică nu aveam niciun gând să plec undeva în viitorul apropiat, dar iată că aventurile vin pe nepusă masă și dat fiind că trăim în era Social Media, pe Facebook am zărit o super ofertă spre Berlin – 60 euro (avion+cazare). Doar că “super oferta” era pentru niște zile prestabilite din timpul săptămânii care ne forțau să folosim destul de multe zile de concediu, ceea ce nu reprezenta niciun avantaj pentru oamenii din grupul cu care urma să plec. Astfel, am mai făcut puțin research și am reușit dublăm valoarea inițială și să ajungem la un cost de 120 euro/city break/persoană ceea ce am convenit cu toții că-i acceptabil.

Mergând pe repede-nainte, timpul s-a scurs numaidecât, iar pe 18 februarie, ne aflam în avionul Ryan Air spre Berlin. Încă de la decolarea de pe Aeroportul Otopeni știam că vremea pe care ne-o doream nu va ține cu noi, iar la aterizarea pe Aeroportul Schonefeld vântul ne-a izbit din plin în față. Am avut totuși noroc că acolo ne-au așteptat niște prieteni cu mașina și ne-au dus la apartamentul airbnb de 2 camere dintr-un cartier plin de turci pe care-l închiriasem tot în ziua în care ne-am cumpărat biletele.

În ciuda faptului că prognoza meteo ne spunea că va ploua, în prima zi doar a bătut vântul și astfel am putut să ne plimbăm în voie la câteva dintre atracțiile principale ale capitalei germane. Printre acestea se numără Postdamer Platz unde am dat pentru prima dată cu ochii de câteva bucăți din Zidul Berlinului. Apoi am mers la pas spre Memorialul Holocaustului, Poarta Brandenburg, Reichstag și Gara Centrală din Berlin.

Din Postdamer Platz se ajunge destul de ușor pe jos la Memorialul Holocaustului și Poarta Brandenburg. Apoi se poate merge spre Reichstag și Gara din Berlin.

Mi-ar fi plăcut să avem mult mai mult timp pentru a înțelege ceva din tot acest city break și mi-aș fi dorit să zăbovim la atracțiile turistice și să înțelegem însemnătatea fiecăreia. De asemenea, m-aș fi bucurat mult mai mult dacă soarele ar fi împrăștiat toți norii de pe cer și dacă ne încălzea puțin, însă nu trebuie să uităm că ne aflam în mijlocul lui februarie.

A doua zi am vizitat Muzeul Tehnic unde am pierdut câteva ore bune pentru că am prins vreme ploioasa. Mi-a placut acolo pentru ca erau multi copii și nu-i împiedica nimeni să se joace prin muzeu, ba chiar mi s-a părut că erau încurajați în acest sens, să descopere, să cunoască și să învețe prin intermediul jocurilor. Am văzut acolo o mulțime de trenuri și vagoane, ambarcațiuni, avioane, studiouri pentru producție video, aparate foto, ateliere pentru confecționarea valizelor, pentru prelucrarea materialelor prețioase, etc. Ba chiar într-o sală le era explicat copiilor cum se prelucrează zahărul.

Tot la Muzeul Tehnic recomand a se vizita mai întâi Science building unde totul e foarte interactiv și se pot experimenta tot felul de teorii științifice.

Mi-aș dori și mi-ar plăcea să văd și la noi în țară astfel de muzee în care să ți se permită să descoperi ce înseamnă știința și să simți pe propria-ți piele ce se întâmplă dacă apeși un anumit buton sau dacă amesteci două substanțe.

Pe lângă cele amintite mai sus, am mai fost la Muzeul Spionilor care e lângă Postdamer Platz și unde sunt destul de multe chestii de văzut. Zilele următoare am văzut la Alexander Platz unde e Turnul Televiziunii, dar nu am urcat întrcât era înnorat și am considerat că nu merită să plătim niște bani aiurea dacă nu-i senin pentru a vedea orașul de la înălțime. După Alexander Platz am mers la Berliner Dom si la Checkpoint Charlie. Se ajunge destul de ușor pe jos mai ales dacă e fain afară.

Drept activitate pentru serile petrecute în Berlin am încercat să experimentăm senzația dintr-o berărie germană, tot aproape de Alexander Platz. Se numește Hofbräu Berlin, iar atmosfera e destul de antrenantă, mai ales dacă bei câteva beri de-ale nemțiolor. Pot spune cu mâna pe inimă că am rămas cu niște amintiri mai “speciale” din noaptea aceea pe care le povestesc de fiecare dată cu gura până la urechi. Într-o altă seara am mers la un restaurant indian, Amrit, dar sincer să fiu nu m-a dat pe spate mâncarea. Prefer bucătăria turceasca.

Dacă vrei să vizitezi mai multe muzee, poți să iei un Berlin Bus Tour. Noi nu am vizitat prea multe chestii pentru ca am fost comozi și leneși. În schimb, am fost super mulțumiți de apartamentul unde am stat pentru că aveam metroul destul de aproape, iar micul dejun de la restaurantul de la parterul blocului (Fatma und Frieda) a fost savuros în fiecare dimineață. Las aici câteva poze cu micul dejun și sper să descopăr și-n București astfel de locuri ce servesc așa ceva până-n ora 12.

Per total, Berlinul a însemnat o experiență frumoasă, un city break reușit din care ne-am întors cu toții acasă încărcați de amintiri plăcute și povești pe care putem să le spunem la un pahar de bere prietenilor. Orașul în sine mi s-a părut că are o autenticitate aparte, strâns legată de al II-lea Război Mondial și de Holocaust pentru că la fiecare pas poți vedea monumente sau chiar mici indicii ce te trimit cu gândul la faptul că nemții încă simt istoria și doresc să-și răscumpere oarecum greșelile din trecut.

Berlinul e plin de diversitate culturală, de oameni de felurite nații și se observă cu ochiul liber că aproape totul e tolerat la nivel de individ. Se poate bea pe stradă, se poate fuma în anumite baruri ce sunt mai departe de centru (nu mi-a plăcut asta), infrastructura e mult peste ceea ce există la momentul actual în București, dar ca în toate marile orașe ale Europei și ale lumii, sunt convins că au și nemții problemele lor cu care se confruntă, doar că nu eu nu le-am identificat în cele câteva zile în care am stat acolo.

One comment

1. […] borders, so that’s why 2017 is the year of the many journeys for me.  I visited Germany, Holland, Moldova, Hungary, Croatia, Poland and Belgium. I wrote only about two countries on the […]

Continuă discuția mai jos:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.