Prima mea experiență couchsurfing.com

calator

Încă de când m-am întors din aventura #oriundemaduc am început să simt că ceva s-a schimbat în mine. Nu a fost o călătorie pentru descoperirea sinelui, ci pentru a cunoaște cât mai mulți oameni, iar asta s-a dovedit a fi unul dintre cele mai bune lucruri care puteau să mi se întâmple.

E ciudat cum anumite chestii sau gesturi atât de simple din viața noastră ne influențează într-un mod atât de intens, inimaginabil chiar. După ce Maria m-a cazat la Săpânța fără să mă cunoască și fără să îmi ceară nici măcar un leu pentru seara când am stat la ea acasă, am știut că trebuie să răsplătesc altfel bunăvoința pe care mi-a arătat-o. Știam că astfel de gesturi trebuie răsplătite tot prin bunătate, așa că am ales să duc mai departe gestul pe care l-a făcut ea față de mine.

La nici două săptămâni după ce m-am întors în București am decis că vreau să ajut un necunoscut să se simtă bine în orașul în care locuiesc și întâmplarea a făcut ca unul dintre străinii ce vizitau Bucureștiul în perioada asta sa fie Nicola, un elvețian ce a terminat Facultatea de Matematică din Zurich și care a decis să călătorească prin lume înainte să își găsească un job. L-am găsit pe couchsurfing.com, un site prin intermediul căruia ai posibilitatea de găsi cazare la peste 10 milioane de oameni din peste 230 țări, dar și de a caza pe cineva la tine acasă și toate astea gratis.

Cu Nicola m-am întâlnit pe peronul de la stația de metrou Dristor. Am făcut cunoștință și am început să povestim tot felul de chestii despre fiecare pentru a ne cunoaște mai bine. Am aflat despre el că e plecat de acasă de aproape două luni și că pe lângă România, în călătoria lui a mai văzut Marea Britanie, Scoția, Irlanda, Turcia și Bulgaria. La rândul meu, după ce ne-am împrietenit, am încercat să îi ofer câteva informații despre București și despre ce poate vizita în capitala noastră, dar cum nu prea aveam timp să merg cu el să se plimbe, i-am arătat ghidul Travelers of Bucharest creat de Dragoș Asaftei și Alex Filip.

Pe lângă informațiile oferite, am reușit să mergem împreună pe Centrul Vechi pentru a-i arăta viața de noapte a Bucureștiului, unde vin o mulțime de turiști din Vestul Europei să se distreze pentru că la noi totul e mai ieftin decât în vest. De asemenea, alături de mine Nicola a încercat pomana porcului și mămăligă, după care i-am servit lapte fiert în oala în care am făcut mămăligă, iar în ziua următoare am mâncat mușchi țigănesc și cârnați afumați făcuți la cuptor.

Pentru mine, a ajuta pe cineva atunci când poți să faci asta fără a cere nimic în schimb reprezintă o modalitate excelentă de a te simți mai bine și de a-ți demonstra ție însuți că poți să faci ceva ce pentru alții însemnă enorm și în același timp pe tine nu te costă nimic. Ba mai mult de atât, când vezi că oamenii pe care i-ai găzduit în propria-ți casă s-au simțit extraordinar, știi că ai făcut ceva bine și cu siguranță vei continua să îi ajuți și pe alții.

Mai jos e review-ul pe care l-a lăsat Nicola pe couchsurfing.com pentru perioada cât a stat la mine. Pentru mine, asta reprezintă cel mai frumos mod în care cineva poate să mulțumească. Faptul că am reușit să fac pe cineva să se simtă atât de bine, e o împlinire sufletească de neprețuit.

“Stefan was a great host. I felt like I was staying in a hotel rather than doing Couchsurfing. We met at the metro station, he took me in, cooked dinner and made me feel like at home.

He was very forthcoming and gave me a nice guide to Bucharest, since he had to work during the day. Stefan showed me the nightlife of Bucharest, offered me homemade spirits and gave me a lesson on traditional music.

Stefan had a lot of interesting stories to tell, for example the hitchhiking trip he did trough Romania.

Thanks Stefan, for making my first “surf of a couch” so nice! Hope to see you soon in Zurich!”

Sursă foto: pixabay.com

Continuă discuția mai jos:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.