Online

Problema la scrierea advertorialelor

September 2, 2014 1 Comment

writting-machine

Probabil nu toată lumea a auzit până acum de advertoriale, dar cred că cei care petrec mai mult timp în zona online-ului știu exact despre ce e vorba. Pe scurt, advertorialele reprezintă articole scrise de diverși bloggeri în schimbul anumitor sume care depind în mare parte de Page Rank-ul dat de Google sau de notorietatea blogger-ului respectiv.

În trecut am scris și eu astfel de articole pentru că era un mod ușor de a câștiga ceva bănuți ce nu necesita un efort considerabil ori un timp prea mare, dar mi-am dat seama că nu e exact ce îmi doresc pentru că astfel de articole nu reprezintă realitatea, ci mai de grabă un mod prin care îți induci cititorii în eroare. Cred că una e să recomanzi produse sau servicii pe care deja le-ai testat și de care te declari mulțumit și alta e să spui cititorilor tăi despre ceva în care nu crezi și pentru care doar ești plătit.

În general nu se câștigă destul de bine pentru a putea spune că poți să trăiești din asta, iar bloggerii care încă se uită în ziua de astăzi la sume precum 10-15 lei / advertorial cred că nu prea au perspective de viitor în ceea ce privește activitatea aceasta online. Pe de altă parte, mai există și oameni care doar din asta trăiesc, adică A-listeri, și care fac asta pentru bani în mare parte, dar pe lângă, în restul timpului, se mai implică și în alte proiecte, majoritatea foarte interesante.

Ca să revin la ideea principală, cea cu advertorialele, mi se pare că dacă ai un blog, în mod normal ți-ai dori un conținut de calitate, nu unul prin care să îți îndepărtezi cititorii sau să-i păcălești. Sper să nu fiu înțeles greșit în ceea ce privește advertorialele. Sunt și acestea un mod bun de a-ți câștiga existența, dar numai după ce ajungi la un anumit nivel și pe lângă asta, eu, personal, n-aș intra a doua oară pe un blog care scrie doar reclame la produse și servicii. Există și un fel de regulă în la scrierea advertorialelor, adică proporția ar trebui să fie cam de 1 advertorial scris la 4-5 articole bune pe care le scrii de drag sau pentru că asta simți.

Da, vrei să câștigi bani. E normal. Dar cât care ar trebui să-ți fie nivelul când accepți niște sume derizorii la schimb pentru cuvintele pe care vrei să le împarți cu o lume întreagă?

Nu spun că dacă îți place o campanie care-ți ajunge la suflet, să nu scrii pentru că se consideră advertorial, ba din contră, dacă vrei să afle și alții chiar e necesar să faci pasul ăsta, adică să dai vestea mai departe.

Sursă fotografie: http://openscience.com/

S-ar putea să-ți placă:

1 Comment

Loc de dat cu părerea: