Gânduri

Bonuri de casă, acte, chitanțe și facturi

September 22, 2014 0 comments

Cebu_Court_Files__

De fiecare dată când aud de bonuri de casă, chitanțe, acte și facturi parcă mă apucă durerea de cap pentru că mintea îmi fuge instantaneu la cheltuieli și la aruncatul banilor în stânga și-n dreapta. Ba chiar mai mult, încep să mă îngrozesc când mă gândesc ce înseamnă toate hârtiile astea în mâinile unui contabil și la ce chin e supus când trebuie să le îndosarieze, să calculeze fiecare bănuț și să țină evidența cheltuielilor unei firme. Groaznic!

Acum nu prea vreau să exagerez cu negativismele, ci îmi doresc să fug cât mai repede către o notă mai optimistă și să vă spun câteva motive pentru care eu cred că sunt utile toate aceste hârtii:

  1. Putem să ținem evidența cheltuielilor
  2. Putem să ne gestionăm mai bine banii în urma analizei cheltuielor
  3. Putem să returnăm un produs dacă nu e conform cu așteptările noastre
  4. Putem să dovedim faptul că un anumit produs a fost cumpărat de la un anumit magazin
  5. Putem beneficia de garanție din partea producătorului
  6. Putem face reclamație la OPC (Oficiul pentru Protecția Consumatorului)
  7. Putem demonstra că un anumit obiect (casă, mașină, telefon etc) este al al nostru

Probabil mai există și alte avantaje, dar momentan nu le văd eu acum, cele de mai sus fiind exemplificate pe baza experienței personale. Dacă tot am enumerat avantajele de mai sus, iată de ce cred eu asta.

Acum câteva săptămâni am cumpărat o mobilă de bucătărie de la Mr. Bricolage, dar abia zilele trecute au sosit meseriașii pentru a o monta, moment în care au constatat cu uimire că un pachet venise de două ori și mobila respectivă nu se putea asambla. Am avut norocul că nu prea am obiceiul să arunc bonurile și facturile produselor și astfel m-am întors în magazinul respectiv și mi s-a returnat pachetul de care aveam nevoie.

Pentru că nu era destul, la cumpărarea chiuvetei pentru bucătărie (acum câteva zile) nu au venit niște cleme ce o fixau de blatul mobilei și când am văzut asta m-am întors din nou la Mr. Bricolage (tot de acolo am cumpărat și chiuveta), de data asta doar cu bonul de casă și mi-au fost înmânate și acele cleme.

Ca și concluzii:

  • am făcut destule drumuri la Mr. Bricolage cât să îmi ajungă pentru un an întreg
  • unii angajați sunt incompetenți, dar incompetența lor e salvată de bonurile de casă/facturi
  • e bine ca de fiecare dată când cumpăr câte ceva să păstrez actele ce însoțesc produsul respectiv
  • toate aceste documente (bonuri de casă, chitanțe, acte și facturi) sunt importante
  • am învățat să îmi formez un obicei din păstrarea la loc sigur a documentelor pentru că nu se știe când am nevoie de ele

Sursă imagine: http://www.ijm.ca

S-ar putea să-ți placă:

Loc de dat cu părerea: